-20%

Munca actorului cu sine însuși vol. 1 (ed. 2018)

În stoc
Paperback
624 Pagini
Publicat pe 1 februarie 2018

Pret Vechi: 39,99 lei

31,99 lei

Wishlist
Paperback
În stoc
624 Pagini
Publicat pe 1 februarie 2018

Despre carte

Rasfoieste!

„Oare cate spectacole se joaca zilnic, in intreaga lume, nu dupa esenta, ci dupa principiul «in general»? Zeci de mii. De aceea sa nu va mire daca va voi spune ca in fiecare zi, in intreaga lume, sute de mii de actori gresesc profund, prelucrand sistematic procedee scenice incorecte si periculoase. Si este cu atat mai rau, cu cat, pe de o parte, insusi teatrul si conditiile artei sale il imping pe actor spre aceste obiceiuri periculoase. Pe de alta parte, insusi actorul, care cauta calea minimei rezistente, foloseste de bunavoie mestesugul «in general».“
Konstantin Sergheevici Stanislavski


„In profesia mea, folosesc aceasta carte in fiecare zi. Ceea ce nu inseamna ca o deschid in fiecare dimineata sau ca folosesc numai exercitiile lui Stanislavski. Din nefericire, nici macar n-am timp s-o citesc foarte des. Dar ea este prezenta in felul in care gandesc teatrul. Imi aminteste de profunzimea si de pasiunea cu care fiecare artist adevarat poate si trebuie sa-si analizeze propria arta.“
Yuri Kordonsky


„Exista imaginatie cu initiativa, care lucreaza independent. Ea se dezvolta fara eforturi speciale si incepe sa functioneze imediat, fara sa oboseasca, in starea de veghe si in vis. Exista si imaginatie lipsita de initiativa, dar care, in schimb, retine usor ceea ce i se sugereaza si apoi continua sa dezvolte independent acel lucru. Si cu o astfel de imaginatie este usor sa ai de-a face. Daca imaginatia retine, dar nu dezvolta ce i se sugereaza, atunci munca devine mai grea. Dar exista oameni care nici nu creeaza, nici nu inteleg singuri ce li se da. Daca, din cele aratate, actorul intelege numai partea exterioara, formala, atunci acesta este un semn al lipsei de imaginatie fara de care nu poate fi artist.“

Cumpărate frecvent împreună

Informații despre produs
Informații despre produs
Data apariției 1 feb. 2018
Colecția Yorick
ISBN 978-606-43-0177-2
Cod bară 9786064301772
Autor Konstantin Sergheevici Stanislavski
Traducător Raluca Radulescu
Format Paperback
Dimensiuni 130x200 mm
Nr. pagini 624
Număr volume 1
Editura Nemira
Data apariției: 1 feb. 2018
Colecția: Yorick
ISBN: 978-606-43-0177-2
Cod bară: 9786064301772
Autor: Konstantin Sergheevici Stanislavski
Traducător: Raluca Radulescu
Format: Paperback
Dimensiuni: 130x200 mm
Nr. pagini: 624
Număr volume: 1
Editura: Nemira
Despre autor
Konstantin Sergheevici Stanislavski

Konstantin Sergheevici Stanislavski

KONSTANTIN SERGHEEVICI STANISLAVSKI (1863–1938), unul dintre cei mai importanti creatori si teoreticieni din istoria teatrului modern, s-a nascut la Moscova, într-o familie înstarita. Înca din copilarie a avut acces la educatie si la cultura înalta si tot atunci au aparut si primele semne ale atractiei exercitate de teatru. Tânarul, care avea sa creeze o pedagogie sistematica, bazata pe principii ale unei stiinte a actoriei, a debutat mai întâi pe scena, ca actor, fara sa fi urmat o institutie de specialitate. La 25 de ani, când era deja un artist amator cunoscut, Stanislavski a întemeiat Societatea de Arta si Literatura. Atunci avea sa joace în productiile noii institutii si sa faca primele experimente ca regizor. În 1897, i s-a alaturat lui A.P. Cehov, care milita pentru un teatru popular, initiativa pe care avea s-o concretizeze chiar în 1897, împreuna cu Vladimir Nemirovici-Dancenko. Alaturi de acesta din urma, Stanislavski a înfiintat Teatrul de Arta din Moscova. Primul spectacol, sub auspiciile caruia avea sa-si câstige notorietatea noua institutie, a fost Pescarusul de A.P. Cehov, jucat în premiera, în prezenta autorului, si regizat de Stanislavski si Nemirovici-Dancenko. Teatrul avea sa devina cunoscut în lumea întreaga, iar Stanislavski, sa-si desavârseasca arta si sa devina un pedagog fara rival. Pledând pentru adevarul reactiilor umane în teatru si împotriva patetismului, Stanislavski a elaborat o tehnica noua de joc, precum si un set de principii, procedee si exercitii. Ele formeaza „sistemul“ lui Stanislavski. Teoria este expusa în lucrarea Munca actorului cu sine însusi, al carei prim volum a aparut în 1938, la scurta vreme dupa moartea autorului. Partea a doua a lucrarii a ramas neterminata, autorul stingându-se din viata în urma unui atac de cord pe 7 august 1938.
...
Citeste mai multe despre Konstantin Sergheevici Stanislavski>>