Cuadratura cercului
Epuizat
10,57 lei
10,57 lei
Cel mai mic preț din ultimele 30 de zile a fost 10,57 lei
256 pagini
Data apariției: 20 mai 2013
Cuadratura cercului
Carte din seria Maestrii SF-ului romanesc.
„O ocazie sa visam la societati diferite de cele care ne fac nefericiti (sau poate fericiti, cine stie?), inzestrandu-le cu capacitatea de convingere pe care doar marii creatori de peisaje metafizice moderne le-au mai atins in scrierile lor: Kafka, Borges, Calvino si, de ce nu?, alaturi de ei, Sasarman insusi.“
Mariano Martín Rodríguez
„Sunt sigura ca majoritatea vor citi aceste povestiri de mai multe ori.“
Ursula K. Le Guin
„Geneza orasului – urbogonia, pentru a utiliza un termen format prin analogie cu acela de cosmogonie – subiect de literatura? Subintitulat „fals tratat de urbogonie“, volumul meu de povestiri Cuadratura cercului isi propune sa raspunda tocmai la aceasta intrebare. Iar raspunsul este, cred, convingator deoarece subiectul comun, generic, al povestirilor il reprezinta nu doar orasul in sine, cu geneza, evolutia si moartea sa, ci insusi destinul civilizatiei urbane, al colectivitatii si al indivizilor care au edificat orasul, il locuiesc si ii sufera influenta modelatoare. De fapt, fiecare povestire descrie un oras, in mare parte imaginar, iar destinul personajelor se impleteste strans cu destinul urbei. (...) Orasul si arhitectura sunt simple pretexte; adevaratul subiect este lungul, sinuosul drum al omenirii spre lumina. Un drum constituit, la prima vedere, dintr-o inlantuire de infrangeri, dar care in realitate nu si-a intrerupt niciodata cursul ascendent.“
Gheorghe Sasarman
„O ocazie sa visam la societati diferite de cele care ne fac nefericiti (sau poate fericiti, cine stie?), inzestrandu-le cu capacitatea de convingere pe care doar marii creatori de peisaje metafizice moderne le-au mai atins in scrierile lor: Kafka, Borges, Calvino si, de ce nu?, alaturi de ei, Sasarman insusi.“
Mariano Martín Rodríguez
„Sunt sigura ca majoritatea vor citi aceste povestiri de mai multe ori.“
Ursula K. Le Guin
„Geneza orasului – urbogonia, pentru a utiliza un termen format prin analogie cu acela de cosmogonie – subiect de literatura? Subintitulat „fals tratat de urbogonie“, volumul meu de povestiri Cuadratura cercului isi propune sa raspunda tocmai la aceasta intrebare. Iar raspunsul este, cred, convingator deoarece subiectul comun, generic, al povestirilor il reprezinta nu doar orasul in sine, cu geneza, evolutia si moartea sa, ci insusi destinul civilizatiei urbane, al colectivitatii si al indivizilor care au edificat orasul, il locuiesc si ii sufera influenta modelatoare. De fapt, fiecare povestire descrie un oras, in mare parte imaginar, iar destinul personajelor se impleteste strans cu destinul urbei. (...) Orasul si arhitectura sunt simple pretexte; adevaratul subiect este lungul, sinuosul drum al omenirii spre lumina. Un drum constituit, la prima vedere, dintr-o inlantuire de infrangeri, dar care in realitate nu si-a intrerupt niciodata cursul ascendent.“
Gheorghe Sasarman
Carte din seria Maestrii SF-ului romanesc.„O ocazie sa visam la societati diferite de cele care ne fac nefericiti (sau poate fericiti, cine stie?), inzestrandu-le cu capacitatea de convingere pe care doar marii creatori de peisaje metafizice moderne le-au mai atins in scrierile lor: Kafka, Borges, Calvino si, de ce nu?, alaturi de ei, Sasarman insusi.“Mariano Martín Rodríguez„Sunt sigura ca majoritatea vor citi aceste povestiri de mai multe ori.“Ursula K. Le Guin„Geneza orasului – urbogonia, pentru a utiliza ...
Carte din seria Maestrii SF-ului romanesc.
„O ocazie sa visam la societati diferite de cele care ne fac nefericiti (sau poate fericiti, cine stie?), inzestrandu-le cu capacitatea de convingere pe care doar marii creatori de peisaje metafizice moderne le-au mai atins in scrierile lor: Kafka, Borges, Calvino si, de ce nu?, alaturi de ei, Sasarman insusi.“
Mariano Martín Rodríguez
„Sunt sigura ca majoritatea vor citi aceste povestiri de mai multe ori.“
Ursula K. Le Guin
„Geneza orasului – urbogonia, pentru a utiliza un termen format prin analogie cu acela de cosmogonie – subiect de literatura? Subintitulat „fals tratat de urbogonie“, volumul meu de povestiri Cuadratura cercului isi propune sa raspunda tocmai la aceasta intrebare. Iar raspunsul este, cred, convingator deoarece subiectul comun, generic, al povestirilor il reprezinta nu doar orasul in sine, cu geneza, evolutia si moartea sa, ci insusi destinul civilizatiei urbane, al colectivitatii si al indivizilor care au edificat orasul, il locuiesc si ii sufera influenta modelatoare. De fapt, fiecare povestire descrie un oras, in mare parte imaginar, iar destinul personajelor se impleteste strans cu destinul urbei. (...) Orasul si arhitectura sunt simple pretexte; adevaratul subiect este lungul, sinuosul drum al omenirii spre lumina. Un drum constituit, la prima vedere, dintr-o inlantuire de infrangeri, dar care in realitate nu si-a intrerupt niciodata cursul ascendent.“
Gheorghe Sasarman
„O ocazie sa visam la societati diferite de cele care ne fac nefericiti (sau poate fericiti, cine stie?), inzestrandu-le cu capacitatea de convingere pe care doar marii creatori de peisaje metafizice moderne le-au mai atins in scrierile lor: Kafka, Borges, Calvino si, de ce nu?, alaturi de ei, Sasarman insusi.“
Mariano Martín Rodríguez
„Sunt sigura ca majoritatea vor citi aceste povestiri de mai multe ori.“
Ursula K. Le Guin
„Geneza orasului – urbogonia, pentru a utiliza un termen format prin analogie cu acela de cosmogonie – subiect de literatura? Subintitulat „fals tratat de urbogonie“, volumul meu de povestiri Cuadratura cercului isi propune sa raspunda tocmai la aceasta intrebare. Iar raspunsul este, cred, convingator deoarece subiectul comun, generic, al povestirilor il reprezinta nu doar orasul in sine, cu geneza, evolutia si moartea sa, ci insusi destinul civilizatiei urbane, al colectivitatii si al indivizilor care au edificat orasul, il locuiesc si ii sufera influenta modelatoare. De fapt, fiecare povestire descrie un oras, in mare parte imaginar, iar destinul personajelor se impleteste strans cu destinul urbei. (...) Orasul si arhitectura sunt simple pretexte; adevaratul subiect este lungul, sinuosul drum al omenirii spre lumina. Un drum constituit, la prima vedere, dintr-o inlantuire de infrangeri, dar care in realitate nu si-a intrerupt niciodata cursul ascendent.“
Gheorghe Sasarman
| Data apariției | 20 mai 2013 |
|---|---|
| Autor | Gheorghe Săsărman |
| ISBN | 978-606-579-492-4 |
| Cod bară | 9786065794924 |
| Format | Paperback |
| Dimensiuni | 107x178 mm |
| Nr. pagini | 256 |
| Număr volume | 1 |
| Colecția | Nautilus |
| Editura | Nemira |
Gheorghe Săsărman
Nascut in 1941 la Bucuresti, intr-o familie de ardeleni, GHEORGHE SASARMAN a absolvit Institutul de Arhitectura „Ion Mincu“ din Bucuresti in 1965, perioada in care si-a inceput activitatea publicistica. A debutat in literatura cu volumul de proza Oracolul (1969), dupa care a publicat Cuadratura cercului (1975), carte alcatuita din proze fantastice (in editia integrala, tiparita in 2001, autorul a adaugat cele zece scrieri eliminate de Cenzura comunista in 1975) in care arhitectura si urbanistica imaginare sunt explorate pentru a vorbi despre libertatea omului.A urmat apoi Himera (1979), unul dintre cele mai reusite volume ale autorului, cuprinzand povestiri si nuvele SF. In 1982, cand a tiparit 2000, Gheorghe Sasarman a fost constrans, din motive politice (un frate ramas ilegal in Canada), sa renunte la activitatea de gazetar si s-a angajat analist de sisteme la Centrul Judetean de Proiectare Arad. Un an mai tarziu s-a stabilit la München, Germania, si a colaborat cu publicatii prestigioase din Romania si din strainatate. Unele dintre volumele pe care le-a semnat au fost traduse in mai multe tari. Povestirile si nuvelele sale au aparut in reviste literare, antologii si volume colective din Romania, Germania, Franta, Italia, Spania, Polonia, Ungaria sau Japonia.De-a lungul timpului, autorul a fost recompensat cu numeroase distinctii pentru scrierile sale, printre care Premiul Europa (Stresa, 1980). Cel mai recent volum pe care l-a publicat in Romania este Vedenii (2007).
Nascut in 1941 la Bucuresti, intr-o familie de ardeleni, GHEORGHE SASARMAN a absolvit Institutul de Arhitectura „Ion Mincu“ din Bucuresti in 1965, perioada in care si-a inceput activitatea publicistica. A debutat in literatura cu volumul de proza Oracolul (1969), dupa care a publicat Cuadratura cercului (1975), carte alcatuita din proze fantastice (in editia integrala, tiparita in 2001, autorul a adaugat cele zece scrieri eliminate de Cenzura comunista in 1975) in care arhitectura si urbanistica imaginare sunt explorate pentru a vorbi despre libertatea omului.A urmat apoi Himera (1979), unul dintre cele mai reusite volume ale autorului, cuprinzand povestiri si nuvele SF. In 1982, cand a tiparit 2000, Gheorghe Sasarman a fost constrans, din ...
Nascut in 1941 la Bucuresti, intr-o familie de ardeleni, GHEORGHE SASARMAN a absolvit Institutul de Arhitectura „Ion Mincu“ din Bucuresti in 1965, perioada in care si-a inceput activitatea publicistica. A debutat in literatura cu volumul de proza Oracolul (1969), dupa care a publicat Cuadratura cercului (1975), carte alcatuita din proze fantastice (in editia integrala, tiparita in 2001, autorul a adaugat cele zece scrieri eliminate de Cenzura comunista in 1975) in care arhitectura si urbanistica imaginare sunt explorate pentru a vorbi despre libertatea omului.A urmat apoi Himera (1979), unul dintre cele mai reusite volume ale autorului, cuprinzand povestiri si nuvele SF. In 1982, cand a tiparit 2000, Gheorghe Sasarman a fost constrans, din motive politice (un frate ramas ilegal in Canada), sa renunte la activitatea de gazetar si s-a angajat analist de sisteme la Centrul Judetean de Proiectare Arad. Un an mai tarziu s-a stabilit la München, Germania, si a colaborat cu publicatii prestigioase din Romania si din strainatate. Unele dintre volumele pe care le-a semnat au fost traduse in mai multe tari. Povestirile si nuvelele sale au aparut in reviste literare, antologii si volume colective din Romania, Germania, Franta, Italia, Spania, Polonia, Ungaria sau Japonia.De-a lungul timpului, autorul a fost recompensat cu numeroase distinctii pentru scrierile sale, printre care Premiul Europa (Stresa, 1980). Cel mai recent volum pe care l-a publicat in Romania este Vedenii (2007).
Login and Registration Form